Når oppdrag skal sendes til Orkla Credit er det flere ting å passe på. Vi har satt opp noen punkter det er viktig å avsjekke. Dersom en eller flere av disse unnlates vil det føre til uheldige situasjoner både for dere og deres kunder.
Sjekkliste før oppdrag sendes:
- Sjekk at eventuelle innbetalinger er notert før saken sendes til oss.
- Riktig navn, og adresse på kunden, samt organisasjonsnummer dersom kunden er næringsdrivende. En viktig detalj er om det er AS eller ikke.
- At korrekt inkassovarsel er sendt, dersom dette ikke sendes av Orkla Credit. Mer informasjon om dette finner du her: orklacredit.no/inkassovarsel.
Sjekkliste etter at oppdrag er sendt til Orkla Credit – gi oss beskjed dersom:
- Dere mottar dirkete innbetalinger.
- Dere mottar innsigelser på kravet. Det kan være forhold som gjør at vi må vurdere fordringen som en tvistesak.
- Det er også viktig at vi får raskt svar, når vi etterspør kopi av faktura ol.