Kundeuttalelser (tilbake til Kundeuttalelser)

Har hundrevis av inkassosaker i året – nå registrerer de sakene 10 ganger raskere

Med over 3800 medlemmer har Norsk Landbruksrådgivning Trøndelag (NLR-T) behov for et inkassobyrå som med enkelhet kan håndtere de hundrevis av sakene som går til inkasso hvert år. Samtidig er de opptatt av å beholde et godt forhold til medlemmene sine.

 

— Vi har to krav til håndtering av inkassosaker, det må være enkelt for oss å forholde oss til – og det må være oversiktlig. Orkla Credit tilfredsstiller begge kravene, forteller regnskapsfører Knut Ivar Fiskum i NLR-T.

 

Viktig å beholde godt forhold til skyldner

Organisasjonen tilbyr sine medlemmer mange ulike tjenester. Det hender ofte at en betaling glemmes av et medlem. For NLR-T er det avgjørende å bevare et godt forhold til kunden som er blitt skyldner.

— Etter at vi begynte å jobbe med Orkla Credit har nesten 70 % av de rundt 600 sakene blitt løst uten rettslig pågang – kun gjennom dialog med skyldner. I fellesskap har vi funnet en løsning som fungerer, forteller Fiskum.

 

 

Før-inkasso-system har positiv effekt

Fiskum trekker frem Orkla Credits før-inkasso-system som svært virkningsfullt. Før-inkasso innebærer at Orkla Credit også tar seg av utsendelsen av inkassovarselet, i stedet for at innkrever gjør det.

— Skyldneren får dermed mulighet til å betale før det påbeløper kostbare gebyrer. Vi opplever at betalingen kommer hurtigere inn på denne måten, enn når vi gjør jobben selv, sier han.

 

Enkel registrering av inkassosaker gir driftsfordeler

Fiskum forteller at NLR-T benytter seg av Orkla Credits elektroniske system for overføring av inkassosaker. Med elektronisk overføring hentes saken fra regnskapssystemet og sendes rett til inkassobyrået.

— Vi sparer mye tid på at det er så enkelt å registrere inkassosaker. Det krever minimalt med arbeid fra vår side, utdyper han.

— Nå leverer vi et titalls saker på samme tid som vi brukte på én registrering i den gamle løsningen vår.

 

 

— Orkla Credit har høy løsningsgrad

Regnskapsføreren forteller at NLR-T opplever jevnlig og god dialog med Orkla Credit.

— De følger oss opp så tett som vi ønsker, og er alltid tilgjengelig når vi lurer på noe. Vi blir behandlet akkurat så profesjonelt som vi forventer, sier han.

— Vi har god erfaring med Orkla Credit, og jeg anbefaler de gjerne videre. De har en veldig høy løsningsgrad og riktig innstilling for at jobben skal blir gjort, avslutter han.

 

Snakk med oss, så finner vi en løsning på dine inkassobehov.

 

Se våre andre kundeuttalelser > 

- Har hundrevis av inkassosaker i året – nå registrerer de sakene 10 ganger raskere